Structured search is about interrogating data that has inherent structure. Dates, times, and numbers are all structured: they have a precise format that you can perform logical operations on. Common operations include comparing ranges of numbers or dates, or determining which of two values is larger.
구조화(structured)된 검색 은 고유의 구조를 가진 데이터를 가져오는 것이다. date, time, number는 모두 구조화되어 있다. 이들은 논리적인 연산을 수행할 수 있는, 정확한 형식을 가지고 있다. 일반적인 연산은 number나 date의 범위를 비교하거나, 두 값 중 더 큰 것을 결정하는 것을 포함하고 있다.
Text can be structured too. A box of crayons has a discrete set of colors: red
, green
, blue
. A blog post may be tagged with keywords distributed
and search
. Products in an ecommerce store have Universal Product Codes (UPCs) or some other identifier that requires strict and structured formatting.
텍스트 또한 구조화되어 있다. 크레용 상자는 빨강
, 파랑
, 녹색
등의 색상을 가진 별개의 집합이다. 블로그 포스트는 distributed
와 search
라는 keyword로 태그되어 있을 것이다. 전자 상거래 상점에 있는 상품들은 UPCs(Universal Product Codes)나 엄격하고 구조화된 형식이 요구되는 다른 식별자를 가지고 있다.
With structured search, the answer to your question is always a yes or no; something either belongs in the set or it does not. Structured search does not worry about document relevance or scoring; it simply includes or excludes documents.
구조화된 검색에서, 질문에 대한 답은 어떤 것이 집합에 포함되는지 아닌지와 마찬가지로, 항상 yes 또는 no이다. 구조화된 검색은 document relevance나 score에 대해 고려하지 않는다. 단순하게 document를 포함하느냐 제외하느냐 이다.
This should make sense logically. A number can’t be more in a range than any other number that falls in the same range. It is either in the range—or it isn’t. Similarly, for structured text, a value is either equal or it isn’t. There is no concept of more similar.
이것은 논리적으로 합리적이다. 한 숫자가 동일한 범위에 해당하는 어떤 다른 숫자보다, 해당 범위에서 더 많다 라고 할 수 없다. 그것은 그 범위 안에 있거나 없다. 유사하게, 구조화된 텍스트에서, 어떤 값은 같거나 다르다. 더 유사하다 라는 개념은 없다.
'2.X > 2. Search in Depth' 카테고리의 다른 글
2. Search in Depth (0) | 2017.09.30 |
---|---|
2-1-1. Finding Exact Values (0) | 2017.09.30 |
2-1-2. Combining Filters (0) | 2017.09.30 |
2-1-3. Finding Multiple Exact Values (0) | 2017.09.30 |
2-1-4. Ranges (0) | 2017.09.30 |